Proiectul “SISTEM PARTICIPATIV PENTRU DEZVOLTARE ECONOMICA LOCALA DURABILA”
(2003-2004)
a) Scopul si localizarea proiectului:
Localizare: orasul Insuratei, comuna Baraganu, comuna Tufesti, comuna Vadeni din judetul Braila
Parteneri: Consiliul Judetean Braila, Camera de Comert Industrie si Agricultura Braila, Consiliul Local Insuratei, Consiliul Local Baraganu, Consiliul Local Tufesti, Consiliul Local Vadeni
Scopul proiectului a fost:
- imbunatatirea situatiei socio-economice din cele 4 localitati prin actiunea concertata asupra urmatoarelor aspecte:
- relatia dintre administratia publica, cetateni si organizatii ale societatii civile
- informatiile cu rol de catalizator al dezvoltarii comunitatilor vizate
- calitatea si adecvarea serviciilor de consultanta
b) Rezultatele proiectului:
- 4 planuri de dezvoltare economica locala elaborate in cadrul grupurilor de lucru constituite in localitatile Baraganu, Insuratei, Tufesti si Vadeni
- 4 dezbateri publice organizate pentru realizarea schimbului de informatii intre administratia publica si cetateni pe tema planurilor de dezvoltare locala
- 4 cereri de finantare elaborate impreuna cu administratia publica pentru proiecte ce vizeaza dezvoltarea locala
- 87 de potentiali investitori informati in legatura cu resursele si oportunitatile de afaceri identificate in cele 4 localitati
- 40 persoane asistate pentru inceperea propriei afaceri
- 20 mici afaceri infiintate in cadrul comunitatilor tinta
- 2 IMM-uri sprijinite pentru dezvoltarea afacerilor din comunitatile tinta
- 96 de persoane aflate in cautarea unui loc de munca informate si consiliate
- 6 persoane aflate in cautarea unui loc de munca recalificate in ocupatia de vanzator
- 25 persoane angajate
- 1 retea creata intre administratiile locale din Baraganu, Insuratei, Tufesti si Vadeni, Consiliul Judetean Braila si organizatii din societatea civila: Fundatia CDIMM si CCIA Braila
- 4 Birouri de Informare pentru Cetateni (BIC) infiintate in cadrul primariilor partenere in proiect cu rol de interfata intre comunitate si administratia publica
- 500 pliante de promovare a BIC-urilor – distribuite cetatenilor
- 500 pliante si 200 CD-uri (material filmat si transpus pe suport optic) de promovare a celor 4 localitati – distribuite potentialilor investitori
c) Rolul organizatiei: solicitant principal – managementul proiectului
d) Costul proiectului: 1.365.551.600 lei (28.875 USD)
e) Sponsorii proiectului: finantare GRASP (Reforma Administratiei Publice prin Parteneriate Durabile) /DAI cu fonduri din partea Guvernului Statelor Unite prin Agentia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internationala (USAID)
Programul GRASP , Bucuresti, Str. Grigore Mora nr.11, sector 1, Bucuresti
Tel.: 021 2080600, fax: 021 2080627,
Contributie GRASP: 1.010.631.631 lei